Om oss

Maurtua barnehage er en privat tre-avdelings barnehage som ligger i idylliske omgivelser på Tallaksrud gård i Ski, Nordre Follo kommune.

Vi har totalt 30 barn i alderen 1-6 år. Vi serverer alle måltider i barnehagen med unntak av turdagen vår - da har barna med matpakker hjemmefra. Vi er opptatt av å servere variert og næringsrik mat. Hvert måltid starter alltid med grønnsaker og frukt.

Vi  en gårdsbarnehage med hester og høner. Barna er med på mating og stell av dyr, og iblant får de en ridetur.  Skogen er vår nærmeste nabo og den bruker vi mye! Vi er opptatt av å dyrke egne grønnsaker/bær, og i 2023-2024 skal vi delta i et prosjekt for å lære mer om dyrking.

Om vinteren tråkker vi opp skispor på jordet vårt, og mange har gått livets første tur på ski her.